SIFI Türkiye Genel Müdürü Nahide Sarışın: “Oftalmoloji Camiasının Gelişimine Katkı Sağlayacak Projelerimiz ile Fark Yaratmayı Amaçlıyoruz.”

“OFTALMOLOJİ CAMİASININ GELİŞİMİNE KATKI SAĞLAYACAK PROJELERİMİZ İLE FARK YARATMAYI AMAÇLIYORUZ.”

SIFI TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ NAHİDE SARIŞIN’LA OFTALMOLOJİDEKİ YENİLİKLERİ, PROJELERİ İLE BİRLİKTE SIFI TÜRKİYE’YE KATILIŞINI, DÜNYA VE TÜRKİYE’DEKİ FAALİYETLERİNİ, VİZYON, MİSYON VE HEDEFLERİNİ KONUŞTUK.

1935 yılından bu güne, yalnızca oftalmoloji odaklı çalışan İtalyan firma SIFI, Türkiye pazarında doğrudan satış ve pazarlama faaliyetlerine başlamasının ardından Genel Müdür Nahide Sarışın liderliğinde yeni hedefleriyle büyümeye devam ediyor. Global düzeyde teknoloji transfer çalışmaları, Türkiye üzerinden farklı ülkelere ihracat potansiyeli yönüyle dünyadaki konumunu daha da güçlendirmeyi amaçlıyor. Projeleri arasında yakın gelecekte “Türkiye’de üretim yapmak” bulunuyor. SIFI, dijitalleşme ve teknolojik dönüşümün artan bir ivme ile gündelik ve iş hayatında önemli bir yer kapladığının farkında. Oftalmolojideki bilimsel güncellemelere ve bu sayede oftalmologların kişisel profesyonel ihtiyaçlarına odaklanan YourSIFI Projesi de bu dönüşümün bir parçası. SIFI Türkiye Genel Müdürü Nahide Sarışın, tüm bu gelişmeleri Ophthalmology Life dergisi okuyucuları için anlattı.

Nahide Hanım, öncelikle sizi tanımak isteriz, kendinizden biraz bahseder misiniz, SIFI bünyesine geçişiniz nasıl oldu?

1990 yılında, Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) İktisadi İdari Bilimler Fakültesi’nde lisansımı tamamladıktan sonra aktif olarak profesyonel hayatım başladı. 1996 yılında, Alcon’un Türkiye’deki ilk operasyonunun başlatılması sırasında görev alan kurucu ekipte Chief Financial Officer rolünü üstlenmem sonucu sağlık sektörüne adım atmış oldum. Alcon’da geçen 19 yılda, edindiğim tecrübe ve bilgi birikimini farklı firmalara danışmanlık hizmeti vererek değerlendirmeye karar verdiğim dönemde, faaliyetlerini Türkiye’ye taşımak isteyen global firmalarla startup süreçleri, organizasyonel gelişim, kurumsallaşma konularında çalışmalarım oldu.

Bu süreçte İtalya’nın en büyük oftalmoloji firmalarından biri olan SIFI S.p.A ile yollarımız kesişti ve 2018 yılında danışman olarak ve 2019 yılında SIFI’nin Türkiye pazarına girme kararı sonrasında genel müdür olarak göreve başladım.

SIFI’nin dünyadaki konumundan bahseder misiniz?

SIFI, oftalmoloji alanında köklü bir geçmişe sahip bir firma. 1935 yılında Katanya, Sicilya’da kurulan SIFI S.p.A, o günden bu yana Sicilya’daki tesislerinde üretim yapıyor. Oftalmoloji alanında pek çok inovasyonun altında SIFI markasını görmek mümkün. Dünyanın ilk sodyum hiyalüronat içeren suni gözyaşı Hyalastil (Türkiye’deki adı ile Eyestil) 1989 yılında, ilk göze özel besin takviyesi Adrusen ise 1993 yılında SIFI tarafından piyasaya sürüldü. 2008 yılında SIFI göz ilaçları alanındaki tecrübesiyle İtalya’ daki tesislerinde göz içi lens üretimine başladı.

SIFI dünya genelinde 20 ülkeye ihracat yapmaktadır. Bununla birlikte Fransa, Romanya, Meksika, İspanya ve 2019 yılında Türkiye’de ofisi kurulmuştur ve 2021 yılı itibarıyla da Türkiye’de doğrudan ticari faaliyetlerine başlamıştır. Avrupa’ya açılım stratejisi çerçevesinde, ticari operasyonlarını Avrupa pazarındaki ana merkezlere doğrudan taşıyarak yürütmeyi ve uluslararası distribütör ağını genişletmeyi amaçlıyor. Sürekli gelişime inanan ve sosyal sorumluluk projelerine önem veren bir vizyona sahip. Sürdürülebilirlik ilkesi kapsamında çevreye duyarlı çalışma feslefesiyle yenilenebilir enerji ve atık yönetimi konularında ürettiği ve uyguladığı projeler, önemli oyuncularından biri olduğu ilaç sektörü açısından çok önemli. Art for the Blind, Sightsavers gibi farkındalık yaratan önemli sosyal sorumluluk projelerine destek veriyor.

GLOBAL DEĞER: İNSANA İNANMAK

Türkiye pazarına yönelme fikri nasıl doğdu? SIFI Türkiye’nin kuruluşundan bahseder misiniz?

SIFI’nin Türkiye ile bağları aslında 2000’li yılların başlarına dayanıyor. 2002 yılında, distribütör firma ile Türkiye pazarına giren SIFI ürünleri o günden bu yana Türk tıbbının hizmetinde. 2019 yılında, SIFI’nin küresel anlamda aldığı bir yatırım sonucunda ortaya çıkan “SIFI markası ile globalleşme” vizyonu çerçevesinde SIFI İlaç A.Ş. kuruldu ve ürün ruhsat devirlerinin tamamlanması ile beraber 2021 yılı itibarıyla SIFI İlaç olarak Türkiye’ de satış ve pazarlama faaliyetlerimize başladık. SIFI’nin Türkiye’de süregelen varlığını daha da güçlendirmek ve kurumsal felsefemiz ışığında paydaşlarımızla birlikte gelişerek içinde bulunduğumuz sektöre artı değer sağlamayı amaçlıyoruz. Kurumsal kimliğimiz, değerlerimiz, vizyonumuz, etik prensiplerimiz ve her geçen gün niceliği ve niteliği artan beşerî sermayemizi organizasyonumuzun her bir yapı taşına işliyoruz. İnsana inanıyoruz, global değerlerimizden biri bu. Türkiye’de iyi bir çekirdek kadro kurduk ve dengeli büyüme hedeflerimiz doğrultusunda ekibimizi genişletmeye devam ediyoruz.

ÜRÜN YELPAZESİ YENİLİKÇİ ÜRÜNLER İLE GENİŞLİYOR

Türkiye oftalmoloji endüstrisi hakkındaki görüşleriniz nelerdir?

Türkiye nüfusu bakımından hem Avrupa’nın hem de dünyanın en büyük oftalmoloji pazarlarından biri. Türkiye, reçeteli ilaç pazarında dünya ortalamasının üzerinde büyürken ilaç dışı ürünler, özellikle gıda takviyeleri ve tıbbi cihazlar konusunda çok dramatik bir gelişim olduğunu görmekteyiz.

Özellikle pandemi sürecinde hekim ziyaretlerinin kesintiye uğraması, ilaç dışı ürünlerin satışlarını ciddi oranda artırdı. Öte yandan SIFI, son yıllarda Türk oftalmoloji alanındaki üretim yatırımlarını yakından takip ediyor ve globalleşme vizyonu çerçevesinde, Türkiye’yi önemli bir üretim merkezi olarak görüyor. Bu konuda devam eden projelerimiz hakkında umarım çok yakında sizlerle güzel haberler paylaşacağız.

Ürün yelpazenizden bahseder misiniz?

85 yıllık bir oftalmoloji firmasının siz de takdir edersiniz ki her endikasyonda çok geniş birim ürün gamı var ve yeni ürün geliştirmeleri ile ürün gamımız her geçen gün gelişiyor. Reçeteli ürün gamında Türkiye’de de çok iyi bilinen ürünlerimiz; Netira, Netildex ve Eyestil, oftalmolojiye özel mikronutrisyon ürünümüz; Adrusen Plus, CE belgeli oküler yüzey ürünlerimiz; Xanternet ve Ocustil hâlihazırda Türkiye pazarında bulunmaktalar. Çok yakın dönemde, Adrusen ürün gamımızı yenilikçi bir ürün ile genişleteceğiz. Ayrıca dünyada bir ilk olan, Faz III çalışmaları tamamlanmış Akantamoeba Keratiti’nin tedavisinde endike yeni ürünümüz Akantior’un (polihexanide) Türkiye’deki ruhsat süreçlerini yakında başlatmayı planlıyoruz.

İlaç ürün gamımızın yanı sıra, göz içi lensler konusunda da Avrupa’da kullanıldığı ülkelerde çok beğenilen ürünlere sahibiz. MiniWell EDOF lenslerimizi yakın zamanda kullanıma sunmayı hedefliyoruz.

TÜRKİYE ODAKLI HEDEFLER ÖN PLANDA

Geleceğe yönelik hedef ve projelerinizden bahseder misiniz?

SIFI olarak Türkiye’yi, ürünlerimizi pazarlayacağımız bir pazardan çok daha fazlası olarak görüyoruz. Dijitalleşme, yerli üretim, ihracat ve yeni ürünler ile ilgili global ve lokal çalışmalarımız SIFI’nin vizyonu ve geleceği için büyük önem taşıyor. Hâlihazırda global düzeyde teknoloji transferi çalışmalarımız devam ediyor. Aynı zamanda oftalmolojinin ilaç ve cerrahi alanları başta olmak üzere yeni jenerasyon ürünlerimizi Türk hekimleri ile buluşturacak olmanın heyecanı içerisindeyiz. Önümüzdeki dönemde, Türkiye’den, farklı ülkelere ve bölgelere ihracat operasyonlarımızı başlatma planlarımız çerçevesinde stabilite çalışmalarımızın hazırlığını yapıyoruz. Yakın gelecekte bazı önemli ürünlerimizin yerli fason üretimini planlıyoruz. Türkiye’de üretim projemiz, SIFI’nin Dünya daki büyümesinde çok önemli rol oynayacak.

Göz hekimlerine vermek istediğiniz mesajlar var mı?

SIFI olarak bilimsel faaliyetlere çok önem veren, paydaşları ile sürdürülebilir ilişki kuran bir yapı kurmak en önemli hedefimiz. Önümüzdeki dönemde, oftalmoloji camiasının bilimsel gelişimine katkı sunacak ve Türk hekimlerinin uluslararası alanlarda meslektaşları ile bilgi paylaşımını sağlayacak projelerimiz ile fark yaratmayı amaçlıyoruz. Bu projelerden ilki olan yourSIFI, üye olan hekimlerimize, SIFI ürünleri ve oftalmoloji alanı ile ilgili en güncel haberlere ve yayınlara ulaşma ve geçmişte gerçekleştirilen toplantıları izleyerek bilgilerini güncelleme imkânı sağlıyor.

Tüm sağlık çalışanlarına bu zorlu süreçte kolaylıklar dilerken, 2022 senesinin ülkemize sağlık, huzur ve refah getirmesini arzu ederim.

SIFI hakkında daha fazla bilgi almak için:
info.sifiturkey@sifigroup.com
https://www.sifigroup.com/
https://www.linkedin.com/company/sifi-i%CC%87la%C3%A7-a-s/

Ophthalmology Life 38. Sayı